Beauty 12 jun 2019 Karlijn

Namasté – De vier manieren waarop yoga je mentale gezondheid verbetert

You love it or you hate it, maar yoga is wel degelijk goed voor je. En de downward facing dog is goed voor meer dan je lenigheid alleen: yoga helpt ook je mentale gezondheid vooruit. 

1. Yoga vermindert stress

Dit klinkt voor de hand liggend, maar we kunnen het niet genoeg onderstrepen: yoga vermindert stress écht. Wie stress heeft voelt zich na een uurtje yoga een stuk meer ontspannen én je wekelijkse yoga class zorgt er ook voor dat je op lange termijn minder snel gestresseerd geraakt. Bonus: dankzij yoga ben je minder vatbaar voor anxiety.

2. Het vermindert de kans op depressie

Stress is niet alleen vervelend op het moment zelf, het verzwakt ook ons immuunsysteem en maakt ons er niet gelukkiger op. Dagelijks een kwartiertje yoga helpt al enorm en vermindert de kans op een depressie aanzienlijk.

3. Yoga stimuleert je hersenen

Dit klink misschien alsof je er een bizarre superkracht van krijgt, maar we bedoelen eigenlijk dat je hersenen beter functioneren dankzij yoga-oefeningen. Volgens the University of Illinois is twintig minuten yoga al goed voor een sterkere focus en een beter ontwikkeld geheugen.

4. Het geeft je geluk een boost

Kijk, daar doen we het voor. Leven in het moment is makkelijker gezegd dan gedaan. De helft van de tijd zijn we bezig met vooruit plannen of piekeren over het verleden. Zonde, want in het moment leven – en dit doe je tijdens yoga – geeft je mood een behoorlijke boost. Je focust je mentaal en fysiek op het heden en daardoor creëer je een geluksgevoel.

Geen idee hoe je eraan begint? Hier zijn acht gemakkelijke poses voor yogadummies

Real Simple

PS: NSMBL is er nu ook elke woensdag in je mailbox.

Het is met kattengifkes. En Blandy, die ook. Schrijf je in voor je wekelijkse portie onzin!

Reageer op artikel:
Namasté – De vier manieren waarop yoga je mentale gezondheid verbetert
Sluiten