Jutta
Jutta Love & Life 1 okt 2018

TGIM #5: Tips tegen de verveling op bus of trein

Thank God it’s Monday! Maandag hoeft niet altijd blauw te zijn en vrijdag is niet de enige dag waarop we vieren. Elke maandag tonen wij waarom de eerste dag van de week best vermakelijk kan zijn. Vandaag delen we wat tips om die saaie rit op trein of bus wat aangenamer te maken, zónder dat al je mobiele data eraan moet geloven. *scroll scroll*

Maak to-dolijstjes

Zit jij op de treinrit naar je werk ook al te denken aan alles wat je vandaag moet doen? En ziet het er dan ongeveer zo uit in je hersenpan?

Het goede nieuws: aan die chaos kun je iets doen, en wel dankzij een simpel trucje. Met iets eenvoudigs als een to-dolijstje wordt je werkweek weer wat overzichtelijker en schep je orde in je hoofd.

Hoe specifieker je ze maakt hoe beter, en hoe groter de kans dat je een paar taken zult kunnen afvinken. Zo kan ‘nieuwe plakband kopen’ net zo goed een to-do zijn als ‘Sophie mailen voor bevestiging afspraak.’ Grotere taken splits je het best op in deeltaken.

Misschien zijn er zelfs wat kleine taakjes die je al op de trein kunt doen? Zo stap je helemaal zen van de trein en zullen je collega’s zich afvragen waarom je op maandagochtend met een big smile binnenstapt.

Onderweg naar huis doe je gewoon hetzelfde voor je persoonlijke to-do’s. Insert: ‘Afspreken om cocktailtjes te gaan drinken op vrijdagavond’.

Ruim je telefoon op

Digitaal opruimen is zo’n to-do waar je meteen aan kunt beginnen. Gooi apps die je niet meer gebruikt van je telefoon, verwijder slechte foto’s en zet de overblijvers in overzichtelijke mappen. Om niet afgeleid te geraken moet je misschien wel even je mobiele data afzetten.

Train je bekkenbodemspieren

Ze zorgen ervoor dat je niet in je broek plast, zullen ooit van pas komen als je moet bevallen én maken je orgasmes intenser. Reden genoeg om je bekkenbodemspieren nu al te beginnen trainen en dat kan gewoon op de trein of op de bus. Terwijl je daar zit te wachten tot die trein eindelijk vertrekt ben jij stiekem aan het fitnessen, en niemand die het merkt (gelukkig, want dat zou nogal raar zijn).

Geen idee hoe je daar aan moet beginnen? Hier zitten je bekkenbodemspieren en zo train je ze.

Maak een tekening

Het is alweer een paar jaar geleden dat volwassenen massaal aan de mandala’s gingen. Ondertussen liggen al die kleurboeken voor grote mensen weer zielig in een hoekje van de boekenwinkel omdat niemand ze nog koopt, maar tekenen blijft wel een ontspannende activiteit. Neem een notitieboekje mee, een schetspotlood of zelfs wat kleurtjes en droedel er op los. Het doet er niet toe dat de bus schommelt, je hoeft echt niet binnen de lijntjes te kleuren.

Schrijf je oma een kaartje

Of je lievelingstante die je al veel te lang niet gezien hebt, of je favoriete Erasmusvriendin die je weer bent vergeten Facetimen. Dat je die kaartjes thuis wel eens zult schrijven is onzin, dat komt er toch nooit van. Dus doe het gewoon op de bus of trein, wat maakt het uit dat je handschrift (nog) wat rommeliger is dan normaal? En met een beetje geluk zit er volgende week wel een kaartje in jouw bus!

Meer maandagse morning glory?

TGIM #4: Hoe die nieuwe knappe barista nog beter is voor je maandag dan koffie

Reageer op artikel:
TGIM #5: Tips tegen de verveling op bus of trein
Sluiten