Food 27 mei 2019 Karlijn

Dankzij deze 5 gouden tips wordt meal prepping een eitje

Je weet best dat je eigen lunch meenemen gezonder (en goedkoper) is dan elke middag een broodje halen, maar van die kleffe boterhammen in je brooddoosje wordt niemand blij. Een goed alternatief is meal prepping ofte eten dat je wél lekker vindt van tevoren bereiden zodat je de hele week zo klaar bent en elke dag uitkijkt naar de lunch. Met deze meal prepping-tips lukt het jou ook.

1. Begin klein

Je bent misschien van plan om én gezond én veel te variëren en loopt daardoor al snel te hard van stapel waardoor ook meal prepping algauw een enorme opgave wordt. Begin daarom klein. Je hoeft echt geen haute cuisine in die meeneembakjes te stoppen. Bedenk je ook dat je gerust één maaltijd drie keer kunt eten, of kunt variëren met dezelfde ingrediënten om toch elke dag wat anders te krijgen.

2. Bereid vis of vlees op voorhand

Wil je deze week een slaatje met kip meenemen, of een lekker stukje vis? Maak die dan al op voorhand klaar en liefst meerdere porties tegelijk, zodat je niet elke avond moet staan bakken en braden. Je gaat versteld staan van hoeveel tijd het je scheelt als je de proteïnen al kant en klaar hebt.

3. Doe alleen het snijwerk

Niemand heeft ‘s ochtends zin om tomaten, komkommers en ander rauwkost in stukjes te snijden. In die minuutjes hebben wij wel wat beters te doen (slapen – geeuw). Het snijden van de rauwkost voor in een salade is ook een vorm van meal prepping.

Wanneer je dit van tevoren doet, hoef je ‘s ochtends alleen nog maar de ingrediënten van de salade bij elkaar te gooien. Zo is je eten altijd vers en ben je toch snel klaar om de deur uit te gaan.

5. Luister naar een podcast of zet een muziekje op

Vijf dezelfde maaltijden in vijf dezelfde bakjes bereiden is nogal geestdodend. Maak het jezelf gemakkelijk en zet een lekker muziekje op of misschien wel een podcast. Wanneer je gefocust bent op iets anders dan het koken, ben je er in no time vanaf.

3 gezonde havermoutrecepten voor het ontbijt

PS: NSMBL is er nu ook elke woensdag in je mailbox.

Het is met kattengifkes. En Blandy, die ook. Schrijf je in voor je wekelijkse portie onzin!

Reageer op artikel:
Dankzij deze 5 gouden tips wordt meal prepping een eitje
Sluiten