Last van hooikoorts? Deze voedingsmiddelen helpen je door de lente heen

Love & Life

Last van hooikoorts? Deze voedingsmiddelen helpen je door de lente heen

De lente is een van de mooiste periodes van het jaar. De dagen worden langer, de temperaturen stijgen en er komen weer knopjes aan de bomen. Klinkt heerlijk, maar voor sommigen is het de hel op aarde. Het enige wat zij hebben is jeukende ogen, snotteren en soms zelfs koorts. We zetten een aantal voedingsmiddelen tegen hooikoorts voor jou op een rijtje.

1. Ananas

Ananas is rijk aan het enzym bromelaïne, dat helpt bij verschillende gezondheidsproblemen, maar ook een goede oppepper van het immuunsysteem is. Daarnaast kan het nasale zwelling en allergische reacties verminderen, ideaal dus als je last hebt van hooikoorts.

2. Vette vis

Vis zoals zalm, haring en makreel zijn rijk aan omega-3 vetzuren, wat ontstekingen tegengaat. Het is zelfs zo dat mensen die hier twee porties per week van eten, minder last hebben van hooikoorts. Ben je een visliefhebber, probeer dan lekker twee keer per week een stukje te eten. Niet alleen is dat lekker, het draagt ook nog eens bij aan de bestrijding van je hooikoorts.

3. Uien

Het snijden van uien is allesbehalve een leuk werkje. Toch is het verstandig je hier soms overheen te zetten als je last hebt van hooikoorts. Uien bevatten namelijk antioxidanten die de productie en afgifte blokkeren van stoffen die een rol spelen in de allergische reacties.

4. Kurkuma

Gebruik je graag kruiden in je maaltijden? Probeer dan eens kurkuma, het is een perfect middel tegen hooikoorts. Het gaat allergische reacties tegen en dat is natuurlijk precies wat je wilt als de pollen weer in de lucht hangen. Door het te combineren met zwarte peper wordt het nog beter opgenomen, dus meng dat lekker samen bij het maken van de volgende maaltijd.

Last van allergie? Dankzij deze make-uphacks zie je er niets van

PS: NSMBL is er nu ook elke vrijdag in je mailbox.

Het is met kattengifkes. En Blandy, die ook.