Lesley
Lesley Love & Life 16 aug 2019

Dankzij deze 6 oefeningen verdwijnen die kipfilets als sneeuw voor de zon

Wij vinden sporten de hel maar zijn net bikini’s gaan passen en laat ons zeggen dat dat de motivatie was voor dit stuk. Want zelfs vrouwen die doorgaans goed in hun vel zitten, voelen zich weleens (onterecht) onzeker wanneer het bikiniseizoen nadert en de broekjes dit jaar nΓ³g hoger zijn uitgesneden. Wil je alvast van die kipfilets onder je bovenarmen afraken? Deze oefeningen helpen je daarbij.Β 

1. Tricep dip

Deze oefening kun je gemakkelijk thuis of aan je bureau op het werk doen (laat die collega’s maar kijken, ja!). Zet je handen stevig op de bank, tafel of stoel achter je. Strek je benen vooruit en duw jezelf omhoog met je armen. Op deze video zie je duidelijk hoe de oefening uitgevoerd moet worden.

Tip: gebruik geen bureaustoel met wieltjes, want daar zou je weleens lelijk mee kunnen vallen. #vraagmaarniks

View this post on Instagram

No gym? No problem! Simple #bodyweight exercise to target the #triceps ~~~> #TricepDip! #MuscleMatics – download & share the app w/a friend! πŸ‘‰πŸ‘‰πŸ‘‰@musclematics

A post shared by MuscleMatics (@musclematics) on

2. Push-up

Deze oefening kent iedereen, maar hij werkt alleen als hij goed wordt uitgevoerd. Dat wil zeggen: geen holle of bolle rug – je rug moet kaarsrecht zijn om een push-up goed uit te voeren. Als het te zwaar is kun je de oefening ook uitvoeren op je knieΓ«n.

kipfilets wegkrijgen

3. Planken

Deze oefening is niet alleen goed voor je romp, je traint er ook je armen mee, vooral als je de oefening uitvoert op je onderarmen. Daardoor komt alle spanning op je biceps te staan. Ook hier is het belangrijk om je rug recht te houden. Als je vooruit kijkt is die automatisch rechter dan wanneer je bijvoorbeeld je kin tegen je borstkast drukt.

View this post on Instagram

In dit geval zeggen plaatjes meer dan woorden…πŸ˜…πŸ“Έ πŸ’¦ (swipe naar links) #minuutisgenoeghoor #heftigdit ➑️ Tell me, hoe lang kun jij planken?πŸ‘€πŸ”₯ #iphonex

A post shared by JIP SANDERSπŸ‡³πŸ‡± (@jipsanders) on

4. Cobra

Deze simpele oefening is zo gepiept. Leg een matje op de grond en ga op je buik liggen.

Helaas stopt de oefening daar niet.Β Druk jezelf omhoog zodat je een holle rug krijgt. Hou dit een aantal seconden vast en laat jezelf langzaam weer op de mat vallen.

kipfilets wegkrijgen

5. Triceps-extension

Ga een beetje voorovergebogen staan en hou in beide handen gewichten vast (niet te zwaar). Strek je armen uit en trek ze langzaam weer in. Herhaal deze oefening in drie setjes van tien per kant.

View this post on Instagram

Focus on your goals ❗ _____________________ #tricepsextension β—€β—€β—€β—€β—€β—€β—€β—€β—€β—€ #naturephotography #healthylifestyle #outdoorworkout #thatlook #watchme #eyes #beautifulday #body #enjoy #lovelife #fitnessmotivation #fitspiration #fitspo #fitfam #fitness #fitnesswomen #fitnesslife #instagramfitness #fitgirl #trainer #workout #training #behealthy #strongwomen β—€β—€β—€β—€β—€β—€β—€β—€β—€β—€

A post shared by ANA DIMITRIJEVIC ♏ (@aana_dimitrijevic) on

6. Cirkelen

Strek je armen uit naar de zijkant en houd in beide handen een gewicht vast. Cirkel tien rondjes met je armen naar voren en cirkel daarna tien rondjes met je armen naar achteren. #supersimpel

kipfilets wegkrijgen

En dan nu … Nutella-ijsjes. Want ook op ‘dagelijks ijsjes eten in de zomer’ moeten we oefenen.

PS: NSMBL is er nu ook elke woensdag in je mailbox.

Het is met kattengifkes. En Blandy, die ook. Schrijf je in voor je wekelijkse portie onzin!

Reageer op artikel:
Dankzij deze 6 oefeningen verdwijnen die kipfilets als sneeuw voor de zon
Sluiten