Entertainment 29 dec 2018 Lesley

NSMBL’s jaaroverzicht: de 12 meest memorabele gifjes van 2018

Van ‘boiten met de poulékes’ tot Kat Kerhofs die Gert Verhulst dist in ‘Dancing With The Stars’: 2018 was een memorabel tv-jaar. Wij lijstten de momenten op die bleven hangen en presenteren een beetje nostalgisch het NSMBL-jaaroverzicht in gifjes.

1. #koekerond

‘Temptation Island’ introduceerde de term ‘koekerond’ en die gebruiken we tien maanden later nog. #neverforget

2. Spierbundel Damiano is een tikje, euh, zelfingenomen

Maar ‘Temptation Island’ was niet het enige gespreksonderwerp aan de koffiemachine op het werk. Ook ‘Blind Getrouwd’ – en dan vooral de desinteresse van spierbundel Damiano – rolde vlotjes over de tongen op elke werkvloer.

3. Hélène uit ‘Down The Road’ wist wel wat te verzetten

Dat Hélène niet vies is van een alcoholische versnapering op tijd en stond is nu wel duidelijk.

4. Boiten met de poulékes

Ah, het festivalseizoen! Average Rob trok de weides op om buitenlanders te leren ‘boiten met de poulékes’.

5. #tousensemble: België – Brazilië

Na de zenuwslopende match tegen Japan moesten de Rode Duivels Brazilië verslaan. Iedereen hoopte op een overwinning, maar dat het moeilijk zou worden, stond vast. Rock Werchter – en bij uitbreiding de rest van het land – werd gek toen onze delegatie Neymar en co naar huis stuurde.

6. Het jaar van Niels Destadsbader

You love him or you hate him, maar 2018 was het jaar van Niels Destadsbader. Koen Wauters is niet langer Vlaanderens ideale schoonzoon, al liepen er ook heel wat werkvloeren leeg wanneer ‘Verover Mij’ werd opgezet – oké, misschien enkel de onze.

jaaroverzicht 2018

7. Timtation: “No girls allowed”

Nog een ‘Temptation Island’-klassieker: Tim – alias Timtation – leerde ons wat klimop betekende, schreeuwde de hele tijd van ‘Mensen, mensen!’ en zorgde ervoor dat de slagzin ‘no girls allowed‘ wekenlang algemene hilariteit opleverde in Vlaanderen. Spoiler: ‘no girls allowed’ was duidelijk niet van toepassing op Cherish.

8. Kat Kerkhofs dist Gert Verhulst

Gert Verhulst bood Kat prompt een rol aan in ’40-45′ en die laatste vond dat allemaal prima, al hoopte ze dan wel ‘dat er geen technische problemen meer zouden opduiken’. (Funny ’cause it’s true, Gertje, groetjes van een getraumatiseerde bezoeker die pas volgend jaar weer opnieuw mag gaan kijken naar je musical. Huilen.)

9. Rik Verheye’s trollenknots ging viraal

De hilarische imitatie van Rik Verheye in ‘De Slimste Mens Ter Wereld’ werd zowaar een technohit.

10. Dries van Langenhove en zijn fotografisch geheugen

Wanneer Pano ‘Schild en Vrienden’-boegbeeld Dries van Langenhove confronteerde met de extreemrechtse, racistische en vrouwonvriendelijke memes die in geheime Facebookgroepen circuleerden, reageerde die laatste onthutst en ontkende hij alles. Oftewel: de manier waarop wij een mondeling examen invullen.

11. Goud voor ons hockeyteam

Niet alleen de Rode Duivels deden het goed, ook de Red Lions konden (terecht!) rekenen op een warm welkom en een volgelopen Grote Markt in Brussel.

12. Dieter Coppens en Kevin waren heel even het warmste duo

We sluiten het lijstje in stijl af met ons favoriete duo uit de Warmste Week van Studio Brussel. De tranen rolden over onze wangen en thuis weerklonk de zin: “Zijde gij dáár nu mee aan het bleiten?” JA, DAAR ZIJN WIJ MEE AAN HET BLEITEN, EEN BEETJE RESPECT VOOR ONZE BERG GEVOELENS GRAAG.

Reageer op artikel:
NSMBL’s jaaroverzicht: de 12 meest memorabele gifjes van 2018