Jutta
Jutta Love & Life 14 aug 2018

Je bekkenbodemspieren trainen kan wel degelijk leuk zijn

Je bekkenbodemspieren zorgen ervoor dat je niet in je broek plast, spelen een belangrijke rol in je seksleven en zullen je ooit helpen je bij het bevallen. Het is dus wel zo fijn als ze in topconditie verkeren! In deze video legt Pamela Pupkin je op hilarische wijze uit hoe je je bekkenbodemspieren kunt trainen. 

Pamela Pupkin is een van de alter ego’s van YouTube-comédienne Laura Clery. Plas jij bijna in je broek bij het zien van de video? Dan is het duidelijk de hoogste tijd om je eigen bekkenbodemspieren te trainen. Dat doe je door middel van zogenaamde Kegel-oefeningen, naar de Amerikaanse gynaecoloog Arnold Kegel die de techniek ontwikkelde.

Hoe train je je bekkenbodemspieren?

Om je bekkenbodemspieren te trainen moet je natuurlijk eerst weten waar ze zitten. Daar kun je heel eenvoudig achter komen, door te doen alsof je je plas wilt ophouden of een windje wilt tegenhouden. Dat klinkt gemakkelijk, maar de meeste mensen gaan dan de billen dichtknijpen, de buik intrekken, de benen tegen elkaar drukken en de adem inhouden.

Dat is niet de bedoeling, want daarbij gebruik je je bekkenbodemspieren niet. Je moet echt proberen je urinebuis en anus af te sluiten, pas dan leveren je bekkenbodemspieren een inspanning.

Bekkenbodemspieren opspannen

Span de bekkenbodemspieren gedurende 6 tot 8 seconden op en ontspan ze dan gedurende 6 tot 8 seconden. Probeer om tijdens het knijpen nog een paar keer extra hard aan te knijpen. Doe dit 10 keer na elkaar en minstens elke ochtend, middag en avond. Hoe intensiever het programma, hoe groter het effect.

Lees: hoe sterker je bekkenbodemspieren, hoe kleiner de kans dat je per ongeluk wat druppels urine gaat verliezen bij het trampolinespringen. En ja, daar hebben ook jonge vrouwen zonder kinderen last van. Also: hoe sterker je bekkenbodemspieren, hoe intenser je orgasmes.

Het voordeel van deze oefeningen is dat je er niet voor naar de fitness moet en dat je ze zowel zittend als staand kunt uitvoeren. Terwijl je een mail zit te typen op het werk bijvoorbeeld, of terwijl je staat te wachten tot je vriendinnen klaar zijn met hun make-up voor jullie gaan feesten.

Na een week of zes mag je resultaat verwachten, maar de uitdaging is natuurlijk om ook daarna vol te houden. Hoe je dat doet? Door af en toe deze video op te zetten en mee te squeezen met Pamela Pupkin.

Dit kun je verwachten als je voor het eerst je bikinilijn laat waxen

gezondheid.be

Reageer op artikel:
Je bekkenbodemspieren trainen kan wel degelijk leuk zijn
Sluiten