De échte reden waarom de barista je naam fout schrijft

Food

De échte reden waarom de barista je naam fout schrijft

Met namen als Jutta en Lesley maken we het de barista’s bij Starbucks vaak knap lastig – al blijkt onze al dan niet lastige naam niet de échte reden te zijn waarom we steevast bekers met Juttu, Juta, Leslie en Lesly op terugkrijgen. 

Bij Starbucks kies je zo goed als alles zelf: je eigen smaak, het type melk, het formaat van je beker, … Enkel de prijs niet, helaas, want wij zouden wel een paar euro minder willen betalen voor die gingerbread latte. #broke. Als kers op de taart personaliseert de barista je beker ook nog eens door er je naam op te schrijven.

En dat is waar het vaak misloopt. Zelfs redelijk simpele namen als Monique en Lieselot krijgen weleens een koffie met Mhoniek of Lieselut terug. En wat met Maikol in plaats van Michael? Daar moet iets anders achter zitten dan slecht zijn in spelling.

En die reden zou weleens … marketing kunnen zijn. Geef toe: ook jij hebt al eens Starbucks-beker op je Instagram Stories gepleurd omdat de naam die erop stond te hallucinant voor woorden was. En dat is exact wat ze willen bij de koffieketen. Elke foto bevat namelijk twee dingen: de fout gespelde naam én … het groene Starbucks-logo.

Elke keer de barista met opzet jouw naam verkeerd schrijft en jij daar een foto van deelt, krijgt de grootste koffieketen ter wereld gratis reclame. Slim bedacht, right? In deze video wordt de theorie haarfijn uitgelegd.