Lesley
Lesley Love & Life 13 jul 2018

Haat je de fitness? Dankzij deze 14 activiteiten verbrand je ook calorieën

Je wílt wel flink gaan sporten, maar als je denkt aan die overvolle ruimte vol zwetende oksels en intimiderende gewichten dan zit je zetel plots toch ook wel heel fijn. Gelukkig hoef je niet naar de fitness om aan je dagelijkse lichaamsbeweging te komen, deze activiteiten verbranden ook calorieën. 

1. Ga met je hond wandelen

Heb je zelf geen hond? Bied een vriendin, buur of familielid dan aan om hun hond uit te laten. Waarschijnlijk zijn zij blij dat ze er voor een keertje vanaf zijn, en voor jou is het de ideale manier om wat meer lichaamsbeweging mee te pikken. Je verkent de buurt, komt nog eens iemand tegen én je hebt een hond aan je zij. Who’s the real winner here?

activiteiten calorieën

2. Ga badmintonnen of volleyballen

En dan bedoelen we niet per se in een club, maar wel gezellig met je vrienden in het park. Neem wat gezonde snacks mee en je hebt meteen een work-out die véél leuker is dan een setje push-ups.

3. Bureau-oefeningen

Span je bovenbenen aan, lift je benen of roteer je bovenlichaam. Het kan ook geen kwaad om in je lunchpauze even een blokje om te gaan, al was het alleen maar als afwisseling van al dat zitten.

4. Ga wandelen

Ga na het eten eerst even een halfuurtje wandelen in plaats van meteen voor de tv te ploffen. Het is ideaal om je hoofd leeg te maken na een lange werkdag en je brengt tegelijkertijd je spijsvertering op gang.

activiteiten calorieën

5. Plant wat plantjes in je tuin

Geen tuin? Begin dan een moestuintje op je balkon. Het is een goede work-out voor je armen én het resultaat mag er ook best wezen.

6. Kies een leuke wandelroute uit

Trek erop uit met je lief of een vriendin en ga in het weekend eens wat wandelen in een mooi natuurgebied. Wil er niemand mee, download dan wat leuke muziek of een interessante podcast om je brein bezig te houden.

7. Huur een kano of kajak

Superleuk om met je vrienden te doen en zo heb je Durbuy ook weer eens gezien. Wedden dat je niet eens doorhebt dat je actief bezig bent?

8. Doe aan touwtjespringen

Het is niet voor niets dat fitnessprogramma’s vaak een paar minuten touwtjespringen bevatten. Het is ontzettend intensief en je vraagt je meteen af hoe je dat vroeger in godsnaam urenlang volhield.

activiteiten calorieën

9. Fiets of wandel vaker

Neem je vaak de auto of het openbaar vervoer? Fiets of wandel dan wat vaker, ook al lijkt het soms te ver.

Dit gebeurt er met je lichaam als je elke dag een half uur wandelt

10. Maak een playlist en dans in de woonkamer

Akkoord: in de club geef je je ook volledig, maar de nodige wijntjes zorgen ervoor dat die calorieën er ook zo weer bij zijn. Stel zelf een playlist op en dance like nobody’s looking in je living.

11. Hallo, hoelahoepen

Sla de crunches over en probeer in plaats daarvan eens zo lang mogelijk een hoelahoep hoog te houden. Hé, buikspieroefeningen zijn buikspieroefeningen.

activiteiten calorieën

12. Ga naar het zwembad

Trek baantjes, watertrappel of doe de vlinderslag: het maakt eigenlijk niet uit wat je doet, alles waar je hartslag van omhoog gaat is mooi meegenomen.

13. Plank tijdens tv-reclames

Plank gedurende de reclame op tv (of zolang je het volhoudt) in plaats van standaard meteen Facebook te checken. Oefeningen doen terwijl je je favoriete serie kijkt is sowieso geen slecht idee, al loop je dan wel het risico dat je favoriete serie na een tijdje niet meer je favoriete serie is.

14. Doe aan yoga

Zet thuis een yogavideo op en doe wat oefeningen op je matje. Het komt misschien erg in de buurt van sporten, maar zie het liever als een relax- of stretch-oefening.

Enne, als dat allemaal niks voor jou is, kun je ook nog altijd een avond vroeg onder de wol kruipen met je lief …

8 redenen om je work-out in te ruilen voor seks

PureWow

Reageer op artikel:
Haat je de fitness? Dankzij deze 14 activiteiten verbrand je ook calorieën
Sluiten